صفحه نخست -
  • دنیای اقتصاد، افسانه آشفته- جلسه هم اندیشی مدیران انجمن‌های ساختمانی مشهد با موضوع لایحه افزایش عوارض پروانه‌های ساختمانی شورای شهر برگزار شد اما علیرغم دعوت از مسئولان استانی و شهری، مسئولی در این برنامه حضور نداشت.

  • دنیای اقتصاد، زهرا صفدری- تشکیل اتاق بازرگانی اوراسیا و لزوم استفاده خراسانیها از این فرصت برای مبادلات تجاری با کشورهای آن منطقه و برگزاری نخستین همایش ملی حمل و نقل و ترانزیت در مشهد، مهمترین اخباری بود که در نخستین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی مطرح شد.

  • بخش اول- چگونه یک برند خوب، ایجاد ارزش می کند؟ یک برند خوب، انتخاب مصرف کنندگان را هدایت می کند به طوري که در یک بازار بسیار پیچیده، برند یک راه میان بر را در فرآیند تصمیم گیري مصرف کننده به وجود می آورد و بر وفاداري مشتریان تاثیر مستقیم و مثبت خواهد گذاشت. از آن جا که مشتریان بیشتر نام هایی را انتخاب می کنند که می شناسند، بنابراین وفاداري مشتریان به شرکت هایی با نام تجاري مورد تأیید، بیشتر است. نام تجاري قوي ورود به بازارهاي جدید را ممکن می سازد؛ شرکت هاي با برند قوي در ورود به بازارهاي جدید به مراتب موفق تر هستند. همچنین، برند قوي افزایش قیمت محصول را امکان پذیر می کند و امکان استخدام کارکنان را افزایش می دهد.

  • حدود 1.5 سال است که بخش خصوصی منتظر ابلاغ نرخ‌های جدید خرید تضمینی برق و بازگشت پویایی به این حوزه است. انجمن انرژی های تجدیدپذیر ایران در آبان ماه 97 طی جلسه حضوری با مقام عالی وزارت و معاونان ایشان، اهیمت این موضوع را یادآور شد. نهایتا در خردادماه سال جاری مصوبه پیشنهادی نرخ های جدید خرید تضمینی از جانب ساتبا، سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق بعنوان متولی سیاست گذاری و توسعه انرژی های تجدیدپذیر کشور به وزرات نیرو ارسال شد. شرکت ها و نمایندگان محترم مجلس و استانداری خراسان مکاتبات متعددی جهت ابلاغ سریعتر نرخها با وزارت نیرو داشته اند.

  • یکی از مشکلات اساسی که همواره در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی به چالش گذاشته می‌شود، مساله «تمرکز اختیارات» در مرکز است؛ این موضوع در حوزه‌های گوناگونی چون حوزه‌های بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی و بیمه به چشم می‌خورد‌.

  • با اینکه دولتها به طور سنتی به تنهایی مسئول بهبود شرایط زندگی مردم هستند، اما امروزه دیگر توانایی و قابلیت آنها برای برآوردن نیازهای فراوان جوامع کافی نیست. به همین دلیل نگاه ها به جای توجّه کامل به نقش دولت، به تأکید بر نقش فعّالیت های اقتصادی افراد و شرکت ها در جامعه و بر روی کسب و کارها متمرکز شده به گونه ای که شرکت های مترقی با پذیرفتن مسئولیتهای اجتماعی به دنبال متمایز کردن خود از سایرین هستند.

  • مسئولیت اجتماعی رویکردی متعالی به کسب و کار است که تأثیر اجتماعی یک سازمان بر جامعه را مدنظر قرار می دهد و با هدف گردآوری تمامی بخش ها اعم از دولتی و خصوصی جهت همکاری با یکدیگر، از یک طرف موجب همسویی منافع اقتصادی با محیط زیست و از سوی دیگر سبب رشد و پایداری کسب و کار میشود.

  • دنیای اقتصاد، زهرا صفدری- رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هم اکنون 4508 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند و این درحالیست که طی ارزیابی سه ساله، 1300 شرکت به دلیل رد شدن در فرایندهای ارزیابی، از جمع دانش بنیانها خارج شده اند.

  • دنیای اقتصاد؛ سعید کریم‌پور - امروز یکی از مشکلات اصلی ایران تحریم‌ها و مسائل مرتبط با تامین بودجه برای فعالیت‌های کشور است. یکی از راه‌کارهای اصلی استفاده از دیگر درآمدهاست؛ در این میان مالیات یکی از مواردی است که روی آن تاکید زیادی می‌شود. با این حال نهادینه شدن فرهنگ مالیاتی یکی از مسائلی است که هنوز که هنوز است در کشور ما به درستی شکل نگرفته و مشکلات زیادی بر سر این راه قرار دارد.

  • دنیای اقتصاد؛ سعید کریم‌پور - شهر جدید گلبهار در 35 کیلومتری شمال غربی کلان شهر مشهد قرار دارد. این شهر در جهت اجرای سیاست مراکز اقماری در اطراف شهرهای بزرگ در سال 66 طرح و نقشه آن برنامه‌ریزی شد و قرار شد شهری با هویت فرهنگی،علمیوتحقیقاتی راه‌اندازی شود. در حال حاضر گلبهار روند تبدیل شدن به یک سکونت‌گاه را طی کرده و براساس سرشماری سال 95 بیش از 10 هزار خانوار در آن ساکن هستند.

نظر سنجی اقتصاد شرق

اخبار تصویری

پیشخوان خبر

یادداشت ها