همراه با برترین‌های هفتمین همایش برندینگ

۲۰ مرداد ۱۳۹۸ کد خبر : 2384
بیش از 70 درصد دارایی‌های فعالان اقتصادی دارایی معنوی است محمدعلی میرزایی مدیرعامل موسسه دارایی های فکری و فناوری پلکان گفت: مدیران امروزی و هوشمند و صاحبان کسب و کاری که به آینده نظر دارند به برند و برندینگ توجه ویزه‌ای دارند. بیش از 70 درصد دارایی‌های شرکت‌ها دارایی‌های معنوی است. برند نیز یکی از ارکان اصلی دارایی‌های معنوی کسب و کارهاست. مجموعه پلکان نیز بیش از یک دهه در زمینه حقوق برند و مالکیت فکری فعالیت داشته است.

وی ادامه داد: مساله علائم تجاری و نشان تجاری یک قلمرو است و در هر کشوری که فعالیت داریم، باید مالکیت را ثبت کنیم. مجموعه پلکان نیز در این زمینه در عرصه ملی و بین‌المللی فعالیت دارد و برندهای بزرگ ایرانی را ثبت و حفظ حقوق آن‌ها را تثبیت می‌کند.

همایش برندینگ، تجربه خوبی در زمینه برند

سیدمحمد موسی‌فرد رئیس هیات مدیره و مدیرعامل گروه شرکت‌های فولادیان به عنوان یکی از مجموعه‌های حائز رتبه در همایش برندینگ اظهار کرد: مجموعه ما با مشارکت شرکت فولاد خراسان در سال 75 فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر 7 شرکت زیرمجموعه خود دارد که در زمینه‌های مختلف، تولیدی، اقتصادی، عمرانی و... فعالیت دارند.

وی ادامه داد: همچنین هم‌اکنون مجتمع کارخانجات آهک فولادیان نوین توسط ما در حال احداث است. علاوه بر این یک مجموعه ریلی با 1000 دستگاه ناوگان حمل باری در مجموعه فولاد داریم و در زمینه خرید و فروش میلگرد به داخل و خارج از کشور فعالیت داریم.این همایش تاثیر زیادی بر توسعه فعالیت‌های ما داشته و تجربه خوبی در زمینه برندینگ محسوب می‌شود.

فعالیت در زمینه تولید دیودهای LED برای نخستین مرتبه در خاورمیانه

محمودرضا معلا مدیرعامل پارس سامان ایرانیان با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه بیان کرد: شرکت ما تولیدکننده انواع دیودهای LED است و با سرمایه‌گذاری 120 میلیارد تومانی در این زمینه فعالیت دارد. این برای نخستین مرتبه است که یک شرکت در کل خاورمیانه این تولیدات را انجام می‌دهد. پارس سامان از سال گذشته صادرات محوصلات خود را آغاز کرده و امسال هم در این زمینه موفقیت‌های خوبی به دست آورده است.

وی افزود: امسال اولین دوره‌ای است که در این همایش شرکت می‌کنیم که خوشبختانه حائز رتبه نیز شده‌ایم.

حدود 3 سال است که به عنوان برند برتر استان فعالیت داریم

حسام مصطفوی، مدیرعامل شرکت زعفران مصطفوی، بیان کرد: حدود 3 سال است که به عنوان برند برتر استان در این همایش شرکت می کنیم. مهم ترین فعالیت ما پیش برد فرایند زنجیره زعفران از مزرعه تا سفره است.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیمدر بخش کشاورزی تحولات خوبی ایجاد کنیم.

استفاده از آموزه‌های همایش برندینگ در توسعه صادرات

هادی نبی‌زاده رئیس هیات مدیره شرکت کف‌ساز شرق، به عنوان یکی دیگر از مجموعه‌های حائز رتبه در این همایش عنوان کرد: فعالیت ما در حوزه تولید مواد شوینده است و اخیرا نیز در زمینه مواد بهداشتی و آرایشی فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: شرکت کف‌ساز شرق 4 دوره است که در این همایش حضور دارد و توانسته در هر 4 دوره عنوان برند برتر را کسب کند.

نبی‌زاده خاطرنشان کرد: هدف از شرکت در این همایش ارتقای برند مجموعه در سطح کشور بوده است. همچنین دنبال استفاده از آموزه‌های این همایش برای توسعه صادرات محصولات شرکت هستیم.

روند صعودی همایش برندینگ به بهبود فعالیت واحدهای تولیدی کم کرده است

محمرضا زیبایی مدیرعامل شرکت آستک، با اشاره به پنجمین دوره حضور این مجموعه در همایش برندینگ خاطرنشان کرد: آستک 5 دوره است که توانسته عنوان برگزیده در این همایش را از آن خود کند.

وی در خصوص تاثیر برگزاری همایش برندینگ در بهبود فروش کارگاه‌ها و مجموعه‌های اقتصادی استان و مشهد تاکید کرد: با توجه به روند صعودی همایش برندینگ در حوزه ارزش‌یابی‌ها،ما نیز همراه با همایش تلاش مستمر و پیگیری‌های مداومی جهت بهبود فرایندها در حیطه‌های مختلف کسب و کار داشته‌ایم و تلاش کرده‌ایم خود را با شرایط اقتصادی کشور تطابق دهیم و با ارزیابی‌های همایش برندینگ،شرایط احراز صلاحیت در آن را به دست آوریم.

تبلیغات و عرضه بهتر محصولات، دلیل اصلی مشارکت در همایش برندینگ

آرمان مهرجو مدیرعامل شرکت ویتانژی، درباره استقابل این شرکت از همایش برندینگ گفت: این دومین سالی است که مجموعه ویتانژی در این همایش شرکت دارد. خوشبختانه امسال توانستیم عنوان برند شایسته سال 98 را از آن خود کنیم. پیش‌تر نیز در سال 96 در حوزه اصناف این رتبه را به دست آوردیم.

وی ادامه داد: تلاش ما از حضور در این همایش توسعه فعالیت‌های برندینگ و عرضه بهتر محصولات و همچنین تبلیغات بهتر برای آن بوده است.

یک گام تا کسب مدال افتخار همایش برندینگ

بابک مصری مدیرعامل چرم مشهد، با بیان اینکه این دومین سال پیاپی است که در همایش برندینگ برند برتر شده‌ایم، گفت: مجموعه چرم مشهد پیش از این هم دو مرتبه برند شایسته تقدیر در این همایش بوده است. انشالله سال آینده بتوانیم با کسب عنوان برند برتر، مدال افتخار این همایش را کسب کنیم.

وی اضافه کرد: حوزه فعالیت ما تولید چرم و کلیه محصولات چرمی از پوست خام تا محصول نهایی است و کالاهایی مانند کیف؛ کفس، لباس و... از عمده‌ترین تولیدات این مجموعه است.

مصری تصریح کرد: در دوره‌های پیشین این همایش، از دروسی که اساتید در مورد برند تدریس می‌کردند استفاده کردیم و خود نیز یک واحد قوی برندینگ را در مجموعه‌ راه‌اندازی کرده‌ایم که از نیروهای کارشناس در آن استفاده شده است.

همایش برندینگ موجب ارتقای سال به سال مجموعه‌های اقتصادی می‌شود

یوسف مذهب مدیرعامل مجموعه آموت اظهار کرد: مجموعه آموت 13 سال است که در حوزه کامینیکیشن و تله‌کامینیکیشن فعالیت دارد. به طور کلی مجموعه مادر هر آنچه که به بهبود ارتباطات کمک کند، با برندهای مختلف فعالیت دارد. امسال همایش برندینگ پرسش‌نامه دشواری داشت. ما 2 سال پیاپی در این همایش، برند برتر شده‌ایم ولی امسال رقابت بسیار دشوارتر بود و مستندات جامع‌تری برای ارزیابی نیاز داشت که با وجود همه این‌ها شایسته تقدیر شدیم.

وی ادامه داد: به طور کلی این پرسش‌نامه در پیشبرد اهداف مجموعه‌های اقتصادی موجب ارتقای سال به سال شرکت‌ها می‌شود.

تجربه‌های همایش برندینگ را برای آینده حفظ کرده‌ایم

سیدرضا حسینی مدیرعامل شرکت قهوه پارس‌سازان(مولتی‌کافه) بیان کرد: این چهارمین سالی است که شرکت مولتی‌کافه در همایش برندینگ شرکت می‌کند و در هر 4 سال واحد نمونه و منتخب همایش شده و نشان افتخار را نیز کسب کرده است.

وی ادامه داد: ما به عنوان تولیدکننده قهوه فوری و بزرگترین مجموعه تولیدکننده محصولات مرتبط با قهوه از لحاظ حجم در خاورمیانه شناخته می‌شویم که 230 نفر اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد کرده‌ایم.

حسینی درباره اثرات این همایش بر توسعه فعالیت‌های برندینگ واحدهای تولیدی گفت: اثرات این همایش بر مجموعه ما با توجه به اینکه برند ما یک برند تقریبا ملی است، باعث شده تمام مراحل پیشرفت برندمان را به صورت کاملا مستند شده در مجموعه حفظ کنیم تا در مراحل بعدی استفاده‌های لازم از این تجربه‌ها را داشته باشیم.

دشوارتر شدن سالانه همایش برندینگ ارتقای مجموعه‌های تولیدی را در پی دارد

مهدی پیروزه‌پور مدیرعامل گروه صنایع غذایی نوین ساندوی گفت: فعالیت ما در زمینه آجیل و خشکبار است و پنجمین سالی است که در همایش برندینگ حضور پیدا می‌کنیم. گروه صنایع غذایی نوین ساندوی براساس قوانین این همایش مدال برندینگ را پس از 5 دوره کسب کرده است.

وی اضافه کرد: برخلاف همایش‌های دیگری که به صورت چک لیست و برنامه‌های روتین برگزار می‌شود، هر سال پرسش‌نامه همایش برندینگ از سال قبل سخت‌تر شده و موارد دیگری هم به آن اضافه می‌شود. همین مساله موجب افزایش اشتیاق واحدهای تولیدی شده و با موارد جدیدی که هر سال در ارزیابی‌هااضافه می‌شود، ارتقای مجموعه‌های تولیدی را در پی دارد.

همایش برندینگ برای ما هدف تعیین کرده است

سجاد سلطانی مدیرعامل شرکت صنعت بام شرق با بیان اینکه دو سال است که مجموعه ما در این همایش شرکت داشته و برند برتر شده است، خاطرنشان کرد: این همایش تاثیر خوبی بر فعالیت‌های مجموعه ما داشته و تلاش کرده‌ایم با استفاده از آموزه‌های آن، در حوزه صادرات و فروش داخلی کار کنیم و روی اهداف‌مان متمرکزتر شویم.

وی اضافه کرد: این همایش کمک کرده برای خود اهداف زیادی را مشخص و روی آن کار کنیم.

وظیفه وزارت صمت با واردات کالای ضروری تمام نمیشود

رضا حمیدی رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد: باید توجه داشت برخی کالاها برای واردات ضروری است اما با ورادات، وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام نمی‌شود. لازم است که تولید این کالا در دستور کار قرار گیرد و اگر مزیت اقتصادی برای آن وجود دارد، کالا وارد شبکه تولید شود.

وی با اشاره به اثرات هفتمین همایش برندینگ در توسعه فرهنگ برندسازی میان فعالان اقتصادی اظهار کرد: براساس آمار انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی، برگزاری 6 دوره از این همایش تاکنون اثرات خوبی داشته چراکه بسیاری از فعالان اقتصادی به دلیل مشغله‌های زیادی که با آن دست به گریبان هستند، فرصت پرداختن به چنین موضوعاتی را ندارند و به همین دلیل از این همایش بهره می‌برند. این همایش موجب شده ذهن فعالان اقتصادی با مفهوم برند و فواید آن آشنا شود و این تاثیر بر آن‌ها کاملا مشهود بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مصرف کالای داخلی، باز هم آمار قاچاق و واردات نشان می‌دهد شرایط همسو با نظرات مسئولان کشور نیست و واردات کالای لوکس صنعت مملکت را دچار مخمصه می‌کند.

حمیدی تاکید کرد: از همه این‌ها مهم‌تر، فرهنگسازی است. ممکن است یک خانواده ایرانی به دلیل بیکاری فرزند خود دچار برخی مسائل و مفاسد شود ولی همین خانواده از کالای خارجی، آن هم نه مدل گران‌قیمت آن بلکه نمونه‌های ارزان، استفاده می‌کند.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد: باید فرهنگ خرید کالای ایرانی در بین خانواده‌ها نهادینه شود و بدانند که خرید این کالا به اشتغال و دوری از فساد فرزندانشان کمک می‌کند. بیکاری ام‌الفساد است. در زندان‌های ما افراد بسیاری هستند که به جهت همین مسائل گرفتار شده‌اند.باید اشتغال‌زایی کرد و بتوان جلوی ورود کالای غیرضروری را گرفت.در این میان کار رسانه‌ها نیز اثرگذار خواهد بود. رسانه‌ها باید مردم را با اثرات مبارزه با جنس خارجی آشنا کنند.

حمیدی تصریح کرد: البته باید توجه داشت برخی کالاها برای واردات ضروری است اما با ورادات، وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام نمی‌شود. لازم است که تولید این کالا در دستور کار قرار گیرد و اگر مزیت اقتصادی برای آن وجود دارد، کالا وارد شبکه تولید شود. برای این منظور لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت آمار واردات را تجریه و تحلیل کند و ارزیابی لازم را داشته باشد تا از آن کالایی که قابلیت تولید در کشور دارد، حمایت کند. متاسفانه در حال حاضر وزارت صمت احساس می‌کند این کار حرام کردن بودجه دولت است در حالی که این برنامه‌ریزی به اشتغال کمک خواهد کرد.

نگاه داخلی به برند پایدار نیست

حسین احمدی‌سلیمانی رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: برخی برندها برای مصرف داخلی ارزش‌گذاری می‌کنند ولی این نگاه نمی‌تواند پایدار و بلندمدت باشد چراکه ما در کشور چالش‌های ارزی داریم که این مساله نیازمند این است که خودگردان باشیم. ما نمی‌توانیم همیشه خودمصرف باشیم و همه تولیدات را خود مصرف کنیم.

وی با بیان اینکه برند یک مسیر اجتناب‌ناپذیر و طولانی برای واحدهایی است که می‌خواهند در عرصه کسب و کار دوام و بقا داشته باشند، گفت: از همین جهت انجمن صنایع خراسان ابتکار عمل را به دست گرفته و همایش برندینگ را برگزار می‌کند که سال به سال هم رونق آن بیشتر می‌شود. امسال کشور در شرایط جنگ اقتصادی است و تحریم‌ها به آن فشار زیادی آورده است اما استقبال از این همایش نشان می‌دهد کارآفرینان در این عرصه قدم برداشته‌اند و خود را برای حرکت در مسیری سخت آماده کرده‌اند. این، جای امیدواری دارد چون مسیری درخشان پیش روی فعالان اقتصادی ماست.

احمدی‌سلیمانی ادامه داد: یک بعد این همایش حضور اساتید و نخبگان در آن است و بعد دیگر آن مربوط به مبادله تجارب و شناخت بهتر برندها از یکدیگر است. همین که روز به روز واحدهای تولیدی در جهت دسته‌بندی و بازسازی روابط خود با بخش‌های بالادستی و جامعه ذی‌نفعان حرکت می‌کنند، نشان دهنده این است که دارایی‌های نامشهود آن‌ها و ارزش ذاتی‌شان در حال تکامل است.

وی گفت: برند بین‌المللی یعنی اینکه برندی به فکر صادرات و نفوذ در بازارهای جهانی باشد. برخی برندها برای مصرف داخلی ارزش‌گذاری می‌کنند ولی این نگاه نمی‌تواند پایدار و بلندمدت باشد چراکه ما در کشور چالش‌های ارزی داریم که این مساله نیازمند این است که خودگردان باشیم. ما نمی‌توانیم همیشه خودمصرف باشیم و همه تولیدات را خود مصرف کنیم. برای همین است که باید در جهت بین‌المللی شدن برند گام برداشت چون اقتصاد امری جهانی است.

اقتصاد شرق آخرین ویرایش : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸, ۰۹:۵۳


نظر سنجی اقتصاد شرق

اخبار تصویری

پیشخوان خبر

یادداشت ها