ترفندهای اینستاگرام

هدف مشخص داشته باشید

۲۹ مرداد ۱۳۹۷ کد خبر : 2145
فکر می‌کنم مهم‌ترین نکته این است که شما بدانید اینستاگرام چه نقشی می‌تواند در پیشرفت کسب‌وکار شما داشته باشد؟

برندسازی؟

دو راه بیشتر نیست:

۱- اگر محصول و خدمات شما جدید، خلاقانه و پرطرفدار است یا مزیت رقابتی بالایی دارد نیاز به کار خاصی ندارید زیرا خیلی زود مثل ویروس در اینستاگرام توسط خود مردم منتشر می‌شود و فقط باید تمرکزتان روی ارائه خدمات خوب باشد.

در غیر این صورت باید میلیونها تومان در ماه بودجه داشته باشید تا شاید در اینستاگرام برند شوید.

2- اگر کسب و کار کوچکی دارید که خیلی هم خلاقانه و جدید نیست و یا مزیت رقابتی خاصی ندارید، واقع‌بینانه‌اش این است که با برند شدن از این طریق فاصله زیادی دارید. اما اینستاگرام هم صرفا برای برندها نیست. اتفاقا اینستاگرام برای من و شماست. برندها می‌توانند در رسانه‌های عمومی مثل تلویزیون، بیلبورد و... باشند ولی ما نمی‌توانیم. پس جای درستی آمده‌اید و فقط کافی است راه درست فعالیت را بدانید.

معرفی محصول یا خدمات؟

این موضوع تا حد زیادی به نوع محصول یا خدمات شما بستگی دارد که از نظر من در چهار دسته‌بندی قرار می‌گیرد و در شماره بعد مفصل و با ذکر مثال عملی به آن خواهم پرداخت. طوری که بلافاصله بتوانید برای پیج خود با توجه به نوع کسب و کارتان سیاست‌گذاری کنید.

فروش اینترنتی؟

خوب نقل مجلس اینجاست. همه می‌خواهیم در اینستاگرام فروش اینترنتی راه‌اندازی کنیم ولی باید به سوالاتی که اکثر آنها برای خریدار مهم است؛ پاسخ روشن و قانع کننده‌ای بدهیم مثلا:

چی بفروشم؟ به کی بفروشم؟ چند بفروشم؟ چطوری پول بگیرم؟ چطوری ارسال کنم و... از همه مهمتر چگونه جلب اعتماد کنم؟

در این مورد هم در آینده بیشتر صحبت خواهم کرد و روشهای عملی جلب اعتماد و... را توضیح خواهم داد.

هدایت به وب‌سایت یا شبکه اجتماعی دیگر؟

من معتقدم در فضای مجازی وب‌سایت حکم ریشه و تنه درختی را دارد که شاخ و برگهای آن شبکه‌های اجتماعی هستند. چرا که این وب‌سایت شماست که اختیار ماندن و خوب ماندن آن دست شماست و شبکه‌های اجتماعی معمولا همیشگی و پایدار نیستند و هر کدام دوره‌ای می‌آیند و می‌روند. پس اگر وب‌سایت دارید مهمترین کار شما در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام می‌تواند هدایت مخاطب به وب‌سایت باشد که ترفندهای خاص خودش را دارد ولی ارزش بسیار بالایی دارد. نکته دیگر اینکه مخاطب شما هم وقتی ببیند وب‌سایت دارید بیشتر به شما اعتماد می‌کند مخصوصا اگر برای وب‌سایتتان "نماد اعتماد" گرفته باشید. پس یکی از بهترین استفاده‌ها  از اینستاگرام می‌تواند این مورد باشد.

جمع‌بندی:

اگر هدف مشخصی نداشته باشید، فالوورهای شما به پیج شما وابستگی پیدا نمی‌کنند و طبیعتاً اینستاگرام کمکی به رونق بیشتر کسب‌وکارتان نخواهد کرد. پس از همین حالا هدف و برنامه پیج خود را مشخص کنید. تا در ادامه که به آموزش نکات عملی می‌پردازیم بتوانید آنها را به درستی اجرا کنید و نتیجه‌اش را ببینید.

در شماره بعد به معرفی 4 دسته‌بندی ممکن که صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط برای معرفی و فروش کالا و خدمات می‌توانند در آن قرار گیرند و ارائه نکات مهمی که هر دسته‌بندی باید رعایت کند، خواهم پرداخت.

مشاور اینستاگرام مارکتینگ

 

« منبع خبری : دنیای اقتصاد » آخرین ویرایش : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷, ۱۱:۵۳


نظر سنجی اقتصاد شرق

اخبار تصویری

پیشخوان خبر

یادداشت ها